به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عیسی شریفی گفت: پروژه های ریلی و بزرگراهی ساخته شده در دهه اخیر، پایتخت را از بُن بست خارج کرده و خطوط متروی در دست ساخت نیز زمینه ساز گشایش های جدیدی در تهران است تا مردم بیشتری این امکان را داشته باشند تا از طریق مترو با آرامش و سهولت در شهر تردد نمایند.
خطوط جدید مترو بدون تأمین واگن راه اندازی نمی شوند
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به بازدید خود از مسیر در دست ساخت خط ۷ مترو، اظهار کرد: ایستگاه های این خط به مرحله نازک کاری رسیده و آماده بهره برداری هستند، ضمن این که حدود ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو نیز امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد و البته اولین خط از خطوط سه گانه که سال جاری به بهره برداری می رسد، خط فرودگاه حضرت امام (ره) است.
شریفی با بیان این که بر اساس تفکر سیستمی، هیچ یک از خطوط جدید مترو بدون تأمین واگن مورد نیاز راه اندازی نخواهند شد، همچنان که هیچ یک از ایستگاه های جدید مترو بدون تجهیز به پله برقی راه اندازی نمی شوند، تصریح کرد: بهره برداری از خطوط جدید مترو با تجهیز این خطوط به واگن های مورد نیاز، معنا و مفهوم می یآبد و همزمان با عملیات حفر و ساخت تونل ها و ایستگاه های مترو، عملیات ساخت و تولید واگن های مترو نیز در کارخانه واگن سازی تهران در جریان است.
وی با تأکید بر این که با توجه به حمایت های همه جانبه مدیریت شهری و تلاش های خستگی ناپذیر دست اندرکاران مترو اعم از مسئولان، مجریان و مشاوران خطوط سه گانه مترو در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار می گیرد، اضافه کرد: البته همزمان با تجهیز خطوط و ایستگاه ها و تولید واگن های مترو، باید نسبت به آموزش و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای ناوگان تازه ریلی و ایستگاه های جدیدی که به بهره برداری می رسند نیز اقدام شود.
بخشی از خط ۶ متروی تهران از عمق زیر پُل کریمخان عبور کرد
مسئولی از شهرداری تهران نیز در این جلسه با اعلام این که در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر خط مترو به صورت همزمان در تهران در دست احداث است، گفت: با توجه به گستردگی عملیات ساخت و ساز مترو در گستره پایتخت، امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم متروی تهران، نه تنها باعث افتخار شهر تهران که موجب مباهات صنعت ریلی کشور است.
مازیار حسینی با اشاره به این که ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، باید خاص ترین ایستگاه متروی پایتخت باشد، چرا که این فرودگاه اولین نقطه تماس مسئولان و گردشگران خارجی است که وارد کشورمان می شوند، اظهار کرد: ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره) از نظر وجهه عمومی از تمامی ایستگاه های متروی تهران مهم تر است و باید به شکلی اجرا شود که موجب غرور ملی هر ایرانی باشد.
وی با بیان این که خطوط سه گانه متروی تهران از جمله خط فرودگاه حضرت امام (ره)، باید با بالاترین کیفیت و بیشترین دقت انجام شود، تصریح کرد: بخشی از خط ۶ مترو که در اعماق خیابان کریم خان در دست ساخت است، خوشبختانه بدون هیچ مسأله و مشکلی و بدون این که انبوه شهروندانی که هر روز در این مسیر پر تردد، رفت و آمد و از روی پُل کریمخان عبور می کنند، احساس کنند که همزمان چه عملیات عظیمی در زیر پای آنها در جریان است، از عمق زیر پل کریمخان عبور کرد.
احداث همزمان ۱۰۰ کیلومتر مترو کار بسیار بزرگی است
مدیر عامل شرکت متروی تهران نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از پیشرفت خطوط سه گانه متروی پایتخت و با اعلام این که در حال حاضر ۲۰ هزار مهندس و کارگر مترو با غیرت مثال زدنی، هر شبانه روز ۱۸ ساعت در تونل های مترو کار می کنند، اظهار کرد: بخشی از امکانات مورد نیاز به منظور تجهیز ایستگاه ها و خطوط مترو، به گمرک و بندر رسیده اند و بخش دیگری از این تجهیزات نیز از طریق کشتی به مقصد کشورمان در راه هستند.
هابیل درویشی با تأکید بر این که احداث همزمان سه خط مترو به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر، کار بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، ساخت خط فرودگاه حضرت امام (ره) به طول ۵۲ کیلومتر در شرایط عادی به هفت، هشت سال زمان نیاز دارد اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این خط و سایر خطوط مترو را در حداقل زمان ممکن به اتمام برسانیم، چرا که اعتقاد داریم مترو، یک پروژه کلیدی عام المنفعه است که برای تکمیل آن نباید حتی یک دقیقه زمان را از دست بدهیم.
خطوط جدید مترو بدون تأمین واگن راه اندازی نمی شوند
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به بازدید خود از مسیر در دست ساخت خط ۷ مترو، اظهار کرد: ایستگاه های این خط به مرحله نازک کاری رسیده و آماده بهره برداری هستند، ضمن این که حدود ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو نیز امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد و البته اولین خط از خطوط سه گانه که سال جاری به بهره برداری می رسد، خط فرودگاه حضرت امام (ره) است.
شریفی با بیان این که بر اساس تفکر سیستمی، هیچ یک از خطوط جدید مترو بدون تأمین واگن مورد نیاز راه اندازی نخواهند شد، همچنان که هیچ یک از ایستگاه های جدید مترو بدون تجهیز به پله برقی راه اندازی نمی شوند، تصریح کرد: بهره برداری از خطوط جدید مترو با تجهیز این خطوط به واگن های مورد نیاز، معنا و مفهوم می یآبد و همزمان با عملیات حفر و ساخت تونل ها و ایستگاه های مترو، عملیات ساخت و تولید واگن های مترو نیز در کارخانه واگن سازی تهران در جریان است.
وی با تأکید بر این که با توجه به حمایت های همه جانبه مدیریت شهری و تلاش های خستگی ناپذیر دست اندرکاران مترو اعم از مسئولان، مجریان و مشاوران خطوط سه گانه مترو در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار می گیرد، اضافه کرد: البته همزمان با تجهیز خطوط و ایستگاه ها و تولید واگن های مترو، باید نسبت به آموزش و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای ناوگان تازه ریلی و ایستگاه های جدیدی که به بهره برداری می رسند نیز اقدام شود.
بخشی از خط ۶ متروی تهران از عمق زیر پُل کریمخان عبور کرد
مسئولی از شهرداری تهران نیز در این جلسه با اعلام این که در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر خط مترو به صورت همزمان در تهران در دست احداث است، گفت: با توجه به گستردگی عملیات ساخت و ساز مترو در گستره پایتخت، امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم متروی تهران، نه تنها باعث افتخار شهر تهران که موجب مباهات صنعت ریلی کشور است.
مازیار حسینی با اشاره به این که ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، باید خاص ترین ایستگاه متروی پایتخت باشد، چرا که این فرودگاه اولین نقطه تماس مسئولان و گردشگران خارجی است که وارد کشورمان می شوند، اظهار کرد: ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره) از نظر وجهه عمومی از تمامی ایستگاه های متروی تهران مهم تر است و باید به شکلی اجرا شود که موجب غرور ملی هر ایرانی باشد.
وی با بیان این که خطوط سه گانه متروی تهران از جمله خط فرودگاه حضرت امام (ره)، باید با بالاترین کیفیت و بیشترین دقت انجام شود، تصریح کرد: بخشی از خط ۶ مترو که در اعماق خیابان کریم خان در دست ساخت است، خوشبختانه بدون هیچ مسأله و مشکلی و بدون این که انبوه شهروندانی که هر روز در این مسیر پر تردد، رفت و آمد و از روی پُل کریمخان عبور می کنند، احساس کنند که همزمان چه عملیات عظیمی در زیر پای آنها در جریان است، از عمق زیر پل کریمخان عبور کرد.
احداث همزمان ۱۰۰ کیلومتر مترو کار بسیار بزرگی است
مدیر عامل شرکت متروی تهران نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از پیشرفت خطوط سه گانه متروی پایتخت و با اعلام این که در حال حاضر ۲۰ هزار مهندس و کارگر مترو با غیرت مثال زدنی، هر شبانه روز ۱۸ ساعت در تونل های مترو کار می کنند، اظهار کرد: بخشی از امکانات مورد نیاز به منظور تجهیز ایستگاه ها و خطوط مترو، به گمرک و بندر رسیده اند و بخش دیگری از این تجهیزات نیز از طریق کشتی به مقصد کشورمان در راه هستند.
هابیل درویشی با تأکید بر این که احداث همزمان سه خط مترو به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر، کار بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، ساخت خط فرودگاه حضرت امام (ره) به طول ۵۲ کیلومتر در شرایط عادی به هفت، هشت سال زمان نیاز دارد اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این خط و سایر خطوط مترو را در حداقل زمان ممکن به اتمام برسانیم، چرا که اعتقاد داریم مترو، یک پروژه کلیدی عام المنفعه است که برای تکمیل آن نباید حتی یک دقیقه زمان را از دست بدهیم.